keskiviikko 14. toukokuuta 2014

Ei se hakeminen haittaa tee..

..näin ajattelin kun tammikuussa sähköpostiini saapui ilmoitus Suomi-Amerikka Yhdistysten Liitolta kesätyömahdollisuudesta pikkukaupungissa nimeltä Wisconsin Dells. Sähköpostissa kerrottiin, että vain ~ 40 suomalaista valittaisiin, joten automaattisesti ajattelin, että lähtö olisi melko pitkässä puussa. Viime tingassa kuitenkin täytin kaikki lomakkeet ja lähetin tarvittavat lippuset ja lappuset pikapostina Helsinkiin. Puhelinhaastattelun perusteella itselleni jäi innostunut ja odottavainen olo, koska haastattelu tuntui sujuneen yllättävän hyvin. Sitten pitikin odottaa 3 pitkää viikkoa. 

Onnekseni minulla oli muutakin odotettavaa samaan aikaan, koska olin lähdössä Marokkoon lomalle vain muutamaa päivää ennen valinnoista ilmoittamista. Voi sitä riemua ja intoa kun sähköposti valinnoista viimein tuli. Olin nettikahvilassa Agdalissa hyvän ystäväni Quirinin kanssa. Muutama kahvilassa olija saattoi hieman säikähtää kun kiljaisin huomattuani viestissä lauseen: "Onneksi olkoon, olet näiden valittujen joukossa!" Tämän ilmoituksen jälkeen olen täyttänyt lukemattoman määrän lomakkeita ja sopimuksia, mutta lähtöön on kuin onkin  kaiken työn ja odottamisen jälkeen enää 5 päivää, 10 tuntia ja 40 minuuttia, ja kaiken pitäisi olla valmista lähtöä varten.

Olen onnekseni muutaman kerran käynyt ulkomailla aivan yksinänikin ja lomaillut perheen kanssa useassa kohteessa, joten pelkoa pärjäämisestä maailmalla ei ole. Onhan minulla tukena ja turvana ne reilut 30 muuta suomalaista, jotka samalle reissulle lähtevät. Olen saanut jo hyviäkin kavereita tästä joukosta, joten mieli on korkealla koko reissun suhteen. Töitä joutuu tosin tekemään urakalla ja "puolipalkalla", koska töitä on 6 päivänä viikossa. Tulen työskentelemään Noah's Ark Waterparkin matkamuistomyymälässä. Työt aloitan lauantaina 24.5. ja viimeinen työpäivä on maanantaina 1.9. Päätin kuitenkin jättää viikon verran reissuaikaa ennen Suomeen palaamista, ja saavunkin takaisin Ouluun vasta 10.9.

Taloudellisesti tämä kesää tulee menemään itseni tuntien miinuksen puolelle tuloihin suhteutettuna, mutta koko reissun ideanahan tässä on nähdä, kokea ja tutustua ja eritoten NAUTTIA! Ameriikan valloittaminen alkakoon!

Psst! Ainakin kamut Pärre ja Minna kirjoittaa kuulumisiaan kesän ajan, joten Dellsin menoa voi myös seurata näistä blogeista.


God bless America
(...and me)

1 kommentti: