maanantai 28. heinäkuuta 2014

Lifeguard Olympics

Mihi tää pari viikkoa on taas hujahtanu?! Tasan 5 viikon päästä on viimene työpäivä ja sit pitäis lähtee vielä vähä reissun päälle ennen kotiin palaamista. Ei voi käsittää että tän kesän loppusuora alkaa häämöttää.
 
Oon tässä pari viikkoa ollu köhässä joka ei tunnu lähtevän millää. Ei liiemmin kyllä oo menoa hiljentäny, kerta täällä ollaa nii sit kans mennää! Eilen oli Lifeguardien Olympialaiset, mutta niistä vähän myöhemmin lisää koska tykkään räpeltää näitä kronologisesti että pysyy omaki pää kasassa. Täällä meinaa menee aivan sekasin päivistä ja viikoista ja ajasta yleensäkin, kun ei oo esim vapaita viikonloppuja rytmittämässä. Päivätki on nii pitkiä töissä että hieman epätodellisessa mielentilassa jatkuvasti, kun nukkuu nii vähän. (Okei se on kyllä oma vika ku rillutelee kaikki illat, mutta work eat RAVE repeat on paljo hauskempaa ku work eat sleep repeat.)
 
Harbori on taatusti joka koloa myöte homeessa joten saattanee tuoki vaikuttaa siihen köhästä paranemiseen. Biletetty on silti ilman muuta, mutta se nyt kuuluuki lähestulkoon päivärutiiniin täällä. Viimesimmät vapaapäivät oon viettäny down townissa, josta löydettii Roopelle aivan jäätävän pähee nahkatakki. Oli oikeestaa tosi kivaa vaikka mitää erikoista ei värkättykää, joskus semmonen suunnitelmattomuus on mukavaa.
 
Sitten tehtiin töitä, tosin pari päivää tein vähä lyhyempänä koska olin kipeenä. Myös Ellis kävi (siis se järjestö joka meidät kouluttaa) tekee auditteja. Mua ei auditoitu, mutta mua pyydettii tekemää yheksän muun lifeguardin kanssa skillssejä, jotka videoitiin. Mun ryhmä teki spinalpelastuksen ja toinen tajuttoman henkilön pelastuksen. Hommat luisti niinkin hyvin että saatiin erinomainen palaute ja Professional Excellence -rannekkeet. Sunnuntaina oli huikeet kelit ja vapaata, joten suunnattiin Anniinan, Samulin, Eliaksen ja Oton kanssa eka aamupalalle jenkkityyliin ja sitten Mt Olympukseen, joka on Noah's Arkin pahin kilpailija. Ei sillä, ilmatteeks päästiin entertainment cardilla, että ei me sinne rahaa syydetty. Paikka oli pienempi mitä oletin, eikä indoor water- ja themeparkit ollu kovin kummoset. Ulkona oleva huvipuisto oli aika jees, pari hyvää vuoristorataa löytyy ainakin. Vesiliukumäet ei ollu mitenkää kummosia, Noahilla löytyy enempi ja lifeguardejaki on enemmän. Aaltoaltaissa deep endii ei ees päässy. Hyökyaatoallas oli tosin aika huikee, siitä iso plussa Mt Olympuksen vesipuiston puolelle. Tuntuu kyllä että nää vapaapäivät vie enemmän energiaa ku työpäivät, koska haluaa käyttää ajan yleensä tosi hyvin hyödyksi.
 
Maanantaina oli taas Noah's employee systeemejä, tällä kertaa Tommy Bartlett Showssa. Koska oon ite jo shown nähny, kävin vaa vetäsee ilmaset hodarit ja popparit naamarii ja lähin himaa suihkuun. Torstaina töiden jälkee otettii ja lähettii Hannahin kyydillä Madisonii Rannan Roopen Pakettimatkalle. Oltiin Roopen, Miksun, Anniinan ja Eliaksen kanssa varattu motelli, koska perjantaina oli vapaapäivä. Käytii tsekkaa Madisonin yöelämä ja seuraavana päivänä haahuiltiin pitkin Madisonia ja käytii parilla ostarilla. Rannan Roopen Pakettimatkalla ei siis tarvii itse huolehtia mistään, koska Rannan Roope hoitaa. Valitettavasti matkanjohtajalle iski vähän krapula kesken bussiretken ja kartanlukijaksi vaihtui Elias, jolloi päädyttiin ihan väärälle ostarille minne haluttiin. West Gate Mall, never again. Käytiin siellä whopperilla ja fossiilikaupassa kahtelee kiviä. Oli naisella melkoset myyntipuheet, kuulemma Karjalasta n. 3 vuotta sitte löydettyjä kiviäki myynnissä. Tässä vaiheessa lähettii sit käppäilee takas pysäkille.
 
West Town Mall oli sit jo iha ostoskeskuksen olone mesta. Siellä pyörittii jokunen tunti jonka jälkee otettii taksi kohti Greyhoundin pysäkkiä. Arby's oli kovassa huudossa, koska Greyhound jälleen kerran parisen tuntia myöhässä. Meinas vähä syödä miestä ja naista, mäkäräiset meinaan, koska oli jo ilta. Kelli pelastavana enkelinä tuli meidät noutaa sit Dellsin pysäkiltä, ja koska meitä oli yks liikaa, matkanjohtaja otti peräkonttipaikan. Reissu oli kaikenkaikkiaan hämärä ja suttunen, mutta sitäki hassumpi. Suosittelen Rannan Roopen pakettimatkoja lämpimästi.
 
Lauantaina oli työpäivä, melko pitkä sellainen koska sulkemisen jälkeen järjestettiin Kahuna Swim once again! Tällä kertaa olin itse myös guardina liikenteessä, joten sain palkkaakin tästä huvista. Tällä kertaa ei jengiä ollut ihan niin paljon, mutta ei se hupia haitannut. Kukaan ei hukkunu joten plussaa myös siitä.
 
Eilen sitten töiden jälkeen järjestettiin Lifeguard Olympics töiden päätteeksi! Henrietta the Hippo tuvasta kerättiin eliittijoukkue johon kuului allekirjoittaneen lisäksi Ave, Tommi, Anton, Oleksandra, Vladimir, Nazariy ja Galen. Tiimissä siis bulgarialaisia, ukrainalaisia ja suomalaisia. Steissejä oli yhteensä 16, joista 3 oli breikkiä eli pizzan syöntiä. Oli rotaatiota, tuubien heittelyä ja kasaamista, selkärankavammaa silmät sidottuna, tajuttoman pelastamista hullujen asiakkaiden seassa, tavaroiden etsimistä, roamerien läpijuoksua pää pyörällä, medkitin tuntemusta, pelastusviestiä, tietokilpailua, pelastusliivien järjestämistä, skannaustehtävää ja lifeguard vaatteiden pukemista ja riisumista. Ilta oli avain mahtava, vaikka melko hyvin vei mehut tuollee työpäivän päätteeksi. Meijän tiimi oli huikee ja siitä iso kiitos, oli erittäin hauska ilta! Meijän tiimi pääs jopa palkintopallille sijalla 3 ja ilmeisesti jotai palkintojakin pitäisi ropista. Eilisen jälkee oli niin poikki ettei edes suihkuun jaksanu, söin vaa ben&jerry'siä ja iskin nukkumaa.

Tänään käytiin kurkkaa Tommy Bartlett Exploratoryn anti, joka on ollu siistiä joskus parikyt vuotta sitte, muutamat hommat jakso vielä innostaa meikääki. Sen jälkeen mentii Dynastyyn eli Die Nastyyn jossa oma annos ei miellyttäny mutta palvelu oli sitäkin paskempaa. Ei tarvi ainakaa syömää mennä sinne enää.

Days left in the States: 43

 
Rannan Roopen kanssa nahkarotsikaupoilla

Häpifeissit

Naked @ Mt Olympus

Lentsikkaleikit Madisonissa

Madison Police

Matkanjohtaja duunissa

Nyt iski rapula

Kahuna swim guards

Hippojen eliitti

Jännän äärellä Explolla

Irtopää

tiistai 15. heinäkuuta 2014

Puolivälissä

Nyt se on koittanu, on tasan 8 viikkoa takana ja yhtä paljo edessä. Tuntuu vähän hassulta, koska aika on menny toisaalta tosi äkkiä, mutta paljon tässä on jo ehdittykin.

Milwaukeen reissun jälkeen on juhlittu kolmet synttärit, 4th of July ja sit muuten vaa hengailtu ja saatu uusia kamuja. Kahdet synttärit (Jeff ja Siiri) ja 4th of July juhlittiin täällä kotona Harborissa, ja varsinkin tuosta jenkkien itsenäisyyspäivästä tuli vähä kuittia takasin housing supervisorilta, kun juhliin tuli melkolailla ihan oma-aloitteisesti jengiä. Hauskaa oli kylläkin ja toisaalta mukava, että oli kerranki kunnolla porukkaa ja vähän joka ilmansuunnasta. Loppusiivous oli vähemmän kiva, luonnollisesti.

Töissäkin on tietty käyty, siinä nyt ei sinällää mitää uutta ja erikoista, samaa altaan tuijottelua ja satunnaisesti pelastuksia. Eilen näin kyllä hieman epäilyttävää toimintaa erään pariskunnan toimesta... En tienny pitäiskö viheltää ja käskee lopettamaan vai antaa olla vaa nii lopputulema oli että nauroin vaa koko hommalle. Jalkaongelmatki on edenny, oikea jalka on jo ok kunnossa mutta nohevana tyttönä käsittämättömästä syystä sain vasemman jalan kipeäksi tässä viime viikolla. Jollain toisella lifeguardilla oli pelastus ja juoksin altaan reunalla jotta saatiin täytettyä vedessä olevan paikka, ja yhtäkkiä alko vaa vasempaa nilkkaan sattua. Se on nyt ollu kipee siitä lähtien ja edellee kipulääkkeiden voimalla mennää päivät.

Vapaapäivät oon viettäny sekalaisessa seurakunnassa, tiistaina viikko sitten Linan kanssa otettii vaa aurinkoa ja käytii Tangerissa ostaa Linalle uudet lenkkarit, jotka on muute prikuulleen samanlaiset ku mun! Illalla hyökättii kiinalaiseen ravintolaan Dynastyyn joka yöksi muuttuu yökerhoksi. Don't ask me why... Seuraavana vapaapäivänä lähdettii vähä isommalla porukalla kellumaan joelle kumirenkailla, kellunta kesti parisen tuntia ja lepposta oli. Mukana oli Amy, Elaine, Nora, Pertti, Otto, Aleksandr, Tommi ja Anniina itseni lisäksi.

Eilen oli taas employee iltama, tällä kertaa päästiin leffaa ilmatteeks. Kävin kattoo 22 jump streetin, hauska leffa ja Channing Tatum...

Tänää taas vp ja kohta aattelin suunnata Ravinaan kysyy pojilta mitäs myö tännää tehtäis! Tälle erää kuvia on valitettavan vähän, yritän parantaa ens kertaan. Selkeesti juhlittu liikaa ku ei muista ees kuvia ottaa. Kummaa aatella että 56 päivää ja täältä pitäis lähteä?


Hannah's lovely dog Callie

4th of July!

Uusia kamuja

Pikkase syötii..

Managereja

Elaine's 21st b-day!

perjantai 4. heinäkuuta 2014

Milwaukee

Jes! Pääsin käymää tälle kesää festareillaki, Milwaukeessa. Lähettii tiistaina kahdella autolla Dellsistä kohti Wisconsinin suurinta kaupunkia. Minä olin Emman, Jackin ja Angelican kanssa Abbyn autolla ja Anniina, Lina, Stella, Lotta ja Hannah toisella autolla. Oltiin varattu motelli Suomi+Hannah -porukalla. Hyvä paikkaki vielä, Econo Lodge oli mestan nimi ja bussit kulki vierestä keskustaan.

Motellilla laitettii kaikki valmiiks ja lähettii kohti kapea ja festarialuetta. Hengailtii ja hukattii toisiamme siinä pari kertaa kunnes sit samalla porukalla keiden kaa majotuin mentiin The Marcus Amphitheaterin omalle alueelle odottelee keikan alkua. Lämppäämässä sattu olemaa yks toinen hyvä bändi American Authors joten melkosessa nosteessa oltiin heti alusta lähtien. Istuttii vaa nurtsilla viiniä siemaillen ja fiilistellen upeeta keliä ja musiikkia.

OneRepublic alotti vähä myöhässä mutta sepäs ei haitannu kun keikka oli paras millä oon ikinä ollu! Ilotulitukset paukku vieressä ja bändi oli aivan loistava. Itkin kahesti siinä keikan aikana kun kaikki oli vaan niin täydellistä. Oli hassu huomata miten paljo niitten biisejä tieskään ja sit sen et miten jäätävän hyviä ne osaa olla livenä.

Keikan päätteeksi käytii ostaa tiimiswetarit ja lähettii bussilla takas motellille. Seuraavana päivänä piti lähtee joko aamulla samalla kyydillä millä meninki takasi Dellsii tai sit jäähä vielä päiväksi festareille ja suunnata sit junalla/bussilla himaan. Milwaukeen sää päätti olla keskiviikkona ihan surkea ja Emma ei vastannu puhelimeen nii meikä pääty matkustamaan takasi Dellsii Hannahin auton takakontissa. Yllättävän mukavaa siellä oli ku oli tyynyki. Nukuin suunnillee koko matkan.

Huikee reissu oli, jäi hyvät muistot ja Milwaukee teki muhun vaikutuksen! Ainoa miinus reissussa oli oikeestaan se, että jalkaan koski aika kovasti koko ajan. Vissii vähä rasittunu tässä töissä ku kovalla alustalla juostaan ja seistään avojaloin. Eilen kävinki lääkärissä ku selässäki ilmeisesti vyöruusu + tuo jalkahomma ja tänää olin sit permanenttina (eli spotti jossa ei tarvi mennä vetee) Kahunan portilla. Ihan helvetin tylsää oli. Kolme päivää lääkäri käski lepuuttaa tuota jalkaa mut en tiiä jaksanko istua vaa töissä, koska luultavasti buranan ja jääpussin voimalla pärjäis rotaatiossaki.

Eilen juhlittiin vielä Elainen 21-vuotispäivää ja tänää on Jeffin 22-juhlien vuoro!

Milwaukee Summerfest

Emma!

Lake Michigan

Suomi+Hannah

Stella&Hannah


OneRepublic


Second home

Team!

Lääkärissä

tiistai 1. heinäkuuta 2014

Tuliaisia kotoa

Kuusi viikkoa jo takana! Viimesimmän postauksen jälkeen onki ehtiny taas paljon tapahtua. Vapaapäivää vietettii Mirror Lake State Parkissa Stellan, Lotan, Hannahin ja Anniinan kanssa kierrellen.

Seuraavana päivänä, perjantaina, alkoki työt ihan toden teolla. Mut oli laitettu listan mukaan Endlessii jossa on shallow guardeja töissä. No paikalle ku pääsen nii kerrotaanki että joudun puiston isoimpaan aaltoaltaaseen, Big Kahunaan. Melkonen paniikki iski, koska oli kuitenki mun eka päivä lifeguardina kyseessä, mutta kaiken kaikkiaa päivä meni yllättävän hyvin ja oon tosi ilonen että mun eka päivä oli just siellä, koska sen jälkeen kaikki muu on tuntunu helpolta.

Illalla vietettii sitte juhannusta traikkuparkissa bonfiren äärellä, mukana oli suomalaisia, amerikkalaisia ja ukrainalaisia kamuja. Melko rauhallisella tunnelmalla mentiin, seuraavana päivänä ku piti töihin mennä j.a ei vielä mitää rutiiniakaa ollu tuohon työhön.

Viikonloppuna järjestettii työntekijöille Big Kahuna Swim, jolloin aaltoallas avattiin sulkemisen jälkeen. Saatiin swimmailla niin kauan ku päivänvaloa riitti, eikä altaan säännöt ollu aivan samat ku aukioloaikana.

Maanantaina sitte äiti ja Enna saapui Dellsiin meikää morjestaa. Olin töissä, mut jollain ilveellä nää kaks törmää mun supervisoriin Meliin puiston parkkiksella ja Mel päästi Enskin ja äiskän sisälle, kysyy radiolla missä meikä on duunissa ja opastaa ne sinne. Olin just tullu breikiltä, skannaan siinä ihan tavallisee tapaan Waven syvässä päässä ku yhtäkkiä jotku tökkää mua kylkiin ja alkaa hirveesti höpöttää. En ees eka tajunnu ketä siellä oli, ku ei saaha kahtoo muuta ku vettä sillo ku ollaa töissä.:D Töiden jälkee suuntasin sit hotellille ja käytii syömässä. Tätä seuraavat kolme päivää koska mulla oli vapaata vaan torstai ja perjantai. Äiti ja Enna kävi kiertelee Dellsii sit sen aikaa, vissii jetboateilla ajelivat ja kävivät Mirror Lakella ja semmosta. Sain mää mute tulaisiaki kotoa! Suklaata, salmiakkia, hennaa tukkaan, ruisleipää ja tietty minttuviinaa. Torstaina lähettii shoppaa Tangerii ja sit Nooalle. Sain pakotettua äitinki kaikkii mäkiin, missä sai laskee kolme kerralla! Illalla taas syömää, tällä kertaa oli yks amerikkavahvistuskin mukana. Pertsinä sit käytii veneajelulla ja vielä viimehetken ostokset tekee Tangerissa. Illalla käytii kattoo Tommy Bartlett Showta, erittäin amerikkalaista sellaista. Oli erittäin viihdyttävää tosin! Seuraavana aamuna sitte Enski ja äiskä saatto mut vielä töihi, äiti päästi pikku märyt siinä ja sit ne läks kohti Chicagoa ku olin töissä.

Sittemmin oon paiskinu töitä. Eilen illalla oli taas Nooan employee party, tällä kertaa Buffalo Phil'sissä. Teemana oli neon, tarjolla musaa, tanssilattia ja pizzaa. Tänää ja huomenna on vapaata ja tyttöjen kaa suunnataan Milwaukeehen summerfesteille kahtoo One Republicia! Siitä sit lisää päivitystä!


Näkymiä viime viikoilta:


Mirror Lake


Kahuna swim


Äiti ja Enski


Veneretkellä


Witches Gulch


Standing Stone


Tommy Bartlett Show


Viimene aamu hotellilla