Kuukausi takana jenkeissä! Aika on mennyt äärimmäisen nopeasti, mutta hauskaa on ollut. Oon saanu paljon uusia kavereita, pääasiallisesti suomalaisia ja amerikkalaisia, mutta Mamban sanoin vielä on kesää jäljellä.
Viime viikonloppu oli todella huippu, torstaina illanviettoa Harborissa, perjantaina käytiin Aliisan, Anniinan, Miksun ja Roopen kanssa Devil's Lake State Parkissa kahtelemassa maisemia. Nätti paikka, suosittelen käymään jos Baraboohon eksyy.
At Devil's Lake State Park with friends
Illalla taas vahingossa viihteelle ja lauantaina TREFFIT. SIIS MINULLA, ja ihka oikeat jopa. Käytiin Madisonissa ja edellisen illan viihde hieman painoi joten toiminnoiksi valikoitui syöminen ja muu rauhallinen aktiviteetti. Deitti oli siis amerikkalainen ja kotoisin State of New Yorkista, mutta työskentelee tällä hetkellä noin tunnin ajomatkan päässä Dellsistä. Tästä johtuen hänellä ei myöskään ole paljoakaan kavereita näillä main, joten pyysin liittymään seuraan myös illaksi, koska suunnitelmissa oli lähteä Marley'siin.
Madison
Marley'sissa törmäsimme kantiksen baarimikkoon joka välttämättä halusi tarjota meille juomat, huippukaveri! Humalatila kasvoi ja deittini ei ollut enää ajokunnossa joten mukavina suomalaisina annoimme hänen yöpyä Harborissa. Seuraavana aamuna managerini Kelli ilmoittaa ettei minua tarvita töissä, joten sain extra vapaapäivän! Kävin Nooalla vaihtamassa retailrytkyt lifeguardien vastaaviin ja suuntasimme deittini kanssa pelaamaan minigolfia. Turpaan tuli, mutta oli se hauskaakin. Treffit kestivät lopulta kaiken kaikkiaan 34 tuntia, joten kai niitä onnistuneiksi voi kutsua. :D
Maanantaina alkoi lifeguardkoulutus, minä ainoana suomalaisena, lisäkseni ukrainalaisia, turkkilaisia ja amerikkalaisia, yhteensä 32 koulutettavaa + managerit Vanessa ja Cameron kouluttajina. Heti aamulla Vanessa ilmoitti että Anna, entinen managerini retailin puolella oli antanut heille paskaa niskaan minun varastamisesta... Uuuups. Ekana tehtiin uimatestit (shallow 50 jaardia ilman aikarajaa ja deep 200 jaardia 4 minuuttiin). Lähin kokeilee deepiksi, vaikka en ole aikoihin uinut ja melko paljon jännitti koko homma. Saavutin onnekseni juuri ja juuri deepin ajan ensimmäisellä yrityksellä, JEI! Päivän aikana opeteltiin tajuttoman ihmisen kohtaamista ja oikeita toimintatapoja ja elvytystä sekä veden pinnalla tehtäviä pelastuksia. Illalla oli Get to Noah's iltama työntekijöille. Ilmasta pizzaa ja keilausta. Tytöt houkutteli mut jo lähtemään Show Boatiin, mutta onneksi Dellsiin iski valtava ukkosmyrsky, joten ilta päättyi siihen. Vettä tuli kirjaimellisesti kaatamalla, ja olin äärimmäisen onnellinen siitä, että oltiin Hannahin kyydillä liikenteessä. Salamoi hulluna, mutta se myös näytti tosi hienolta.
Toisena päivänä nukun lahjakkaasti pommiin, ja herään vartti ennenkuin pitäisi olla jo töissä. En tiiä miten selvisin mutta ehdin kuin ehdinkin ajoissa töihin. No tottakai Cameron ja Vanessa laittaa minut ensimmäisenä sukeltamaan tiilen 11ft syvästä altaasta ja heti perään 2min treading eli kädet ranteesta ylöspäin ja pään pitäminen pinnalla (syvin allas puistossa, molemmat ovat osana deep-testiä). Tästä jatkettiin harjoittelemaan vauvojen elvytystä, selkärankavammoja ja tajuttoman ihmisen pelastamista veden pinnalta. Kurssilla turhauttavinta oli se, että kaikki eivät oikeasti osaa englantia, ja ymmärrä mitä opetetaan eivätkä tietenkään osaa toimia oikein. Deepit jäivät päivän päätteeksi harjoittelemaan savingseja puiston isoimpaan aaltoaltaaseen, Big Kahunaan. Aallothan yleensä keskeytetään jos tulee pelastustilanne, mutta kurssilla harjoiteltiin pelastuksia koko 10min kun aallot olivat päällä. Pelotti ihan törkeesti hypätä pelastamaan kouluttajia isoihin aaltoihin, varsinkin kun he esittivät aggressiivisia asiakkaita, jotka tarrautuvat kiinni myös lifeguardiin tuubin lisäksi. Koko harjoitus oli HUUUUUGE confidence boost. Sen jälkeen tehtiin pari hyppyharjoitusta korkeilta spoteilta ja päivä oli paketissa. Myös Pärre liittyi mukaan deep-harjoituksiin, koska oli aikaisemmin päivällä uinut deep-testinsä. Go Finns!
Kolmas päivä alkoi taas ukkosella, ja puistoa ei avattu ollenkaan. Koulutus kuitenkin jatkui sisätiloissa, jossa deepit harjoitteli pelastuksia syvästä vedestä. Tämän jälkeen käytiin läpi ensiapua ja harjoiteltiin vielä pelastuksia koko porukalla, joka oli muuten kutistunut 20:een. Tämän jälkeen testattiin savingseja, syötiin lounas, testattiin spinaleita ja tajuttoman pelastuksia. Nää päästiin tekee jo ulkona ja koska puisto oli kii, saatiin kerrankin oikeesti tehä vihellyksetki, eli kaikki tehtiin oikeesti oikein. Sit testattiin yksilö CPR ja tän jälkeen kirjallinen koe jonka jälkeen meidät jaettiin "tupiin", Harry Potter tyyliin. Meikä kuuluu Henrietta the Hippo-porukkaan. Sit sain vielä pienen kumiankan kouluttajilta, koska olin kurssin paras!
Ankka ja mä
Tommi ja mä, eiku...?
Illalla juhlittiin Lotan synttäreitä, mutta itse juhlin vähän omastakin puolestani. :) Tänään day off ja huomenna juhannus! Äiti ja Ennaki tulee maanantaina Dellsiin, niin mikäs tässä <3