lauantai 13. syyskuuta 2014

Reissumatka ja takaisin Suomeen

Vaikka viikon loman aloitus olikin hyvin itkuinen, ei se sellaisena jatkunut. Suuntasimme Eliaksen, Anniinan, Aliisan, Nooran, Tommin, Aven, Oonan ja Sennin kanssa kohti Madisonia Tommy Bartlettin kyydityksellä. Madisonin lentokentällä Ave, Tommi, Oona ja Senni vuokrasivat auton ja suuntasivat road tripille, me taas lentäen Chicagon kautta Washington DC:hen. Saavuttiin DC:hen seitsemän aikoihin illalla. Alkuun ei meinannut tuo suunnistus onnistua ja pyörittiin ympyrää laukkujen kanssa lähestulkoon hotellin etuovella, ja lopulta kierrettiin koko kortteli ja vähän ylimääräistäkin ennenkuin löydettiin perille.

Seuraavana aamuna nautittiin hotelliaamiainen hotellin kattokerroksessa, josta saikin jo hyvän vaikutelman DC:stä maisemien perusteella. Lähdettiin sitten seikkailemaan metrolla kohti Presidental Park, jonka tuntumassa löytyi jos jonkin moista "pömpeliä". White House, Washington Monument, Abraham Lincoln Memorial, WWII Memorial ja lista jatkuu. Käytiin myös United States Holocaust Memorial Museumissa. Tän jälkeen suunnattiin Old Towniin, joka ei niin vanhalle meijän mielestä näyttänytkään. Rapulan henki oli voimakkaasti läsnä, kun Rapulan virallinen kolikko päätti mm. ruokapaikan.

Illalla suunnattiin vielä Adams Morganiin ja käytiin Hookah -baarissa ja Madam's Organ -baarissa (molemmat melko mielenkiintoisia kohteita), jonka jälkeen taksilla takas hotskalle. Afrikkalainen taksikuskimme luuli tosissaan että Eliaksella on kolme tyttöystävää (Aliisa oli tällä kertaa jääny hotellille lepäämään), setä vaan kehu että kauniita naisia on kaverilla. :D

Seuraavana päivänä mentiin keskustaan aamupalalle ja käveleskeltiin ympäriinsä, käytiin mm. Capitolissa, Union Stationilla ja George Townissa, joka on muuten erittäin sievää aluetta ja sai hyvää pizzaakin (ainakin verrattaen Wisconsinin pizzoihin, yök)! Siellä voisin kuvitella vaikka asuvani <3

Seuraavana aamuna lähdettiin aikaseen bussilla kohti New York Cityä, matka kesti n. 4,5h. Nykissä kohtasimmekin sitten kostean ja ahdistavan kuumuuden, joka ei todellakaan ole herkkua isojen laukkujen kanssa, varsinkaan metrossa. En suosittele. Jouduttiin odottamaan kuuteen asti illalla, ennenkuin päästiin kämpille. Vietettiin tähän asti aikaa pyörien Time Squarella Eliaksen äidin ja siskon kanssa, jotka myös olivat lomalla. Eliaksen äiti jopa tarjos meille ruuat! :)

Kun lopulta päästiin kämpille Astoriaan, Queensiin, tavattiin kroatialainen melko heikosti englantia puhuva mies, joka selitti meille asunnon säännöistä. Kämppä oli tosin odotettua hienompi, vaikka Elias ainoana miehenä joutuikin nukkumaan vissiin hieman epämukavalla sohvalla. :D Illalla suunnattiin vielä Manhattanille, Top of The Rockille Rockefeller Centeriin katselemaan miltä kaupunkikuva näyttää ilta-aikaan. Käytiin myös Time Squarella uudelleen.

Lauantaina lähdettiin lautalla State Islandille, jonne pääsee ilmaisella lautalla ja se kulkee sopivasti Vapauden patsaan ohitse. Tämän jälkeen käytiin Wall Streetillä, katsomassa katutanssijoita, 9/11 Memorialin ja uuden WTC:n luona. Ruokaakin piti saada, joten suunnattiin ytimeen hakemaan Halal Guysien kiskasta erittäin hyvät eväät vain $6! Sitten vähän shoppausta ja kämpille. Illalla lähettiin vielä Oton kanssa baariin. En kuollaksenikaan muista paikan nimeä, mutta hyviä esiintyjiä siellä ainakin oli! Otto oli jostain saanut lippuja, joilla päästiin vain $5 sisään.:)

Sunnantaita vietettiin amerikkalaisittain. Nimittäin jenkkifutismatsissa. Elias oli nohevana poikana varannut meille liput Jetsien peliin Raderseja vastaan. En tiennyt jenkkifutiksesta lähtiessä yhtään mitään, mutta Eliaksen selostuksen ja pelin seuraamisen jälkeen pääsi jo suhteellisen hyvin kärryille. Peliä oli tosi mukava seurata, ja stadionilla oli huikea tunnelma. Ei tuo MetLife mikää pieni stadiumi kyllä ollutkaan... Jetsit tietty voitti ja musta tuntuu että ne sai ainaki 5 uutta fania.

Maanantaina käytiin Central Parkissa piknikillä jonka jälkeen muut suuntas shoppailee ja minä sen sijaan parin turkkilaisen kaverin kanssa biitsille. Ilma oli alkanu jo viiletä lauantaisen ukkosen jälkeen joka Thank God vei sen painostavan ja hiostavan kosteuden mukanaan. Uimaan ei siis menty, mutta oli ihanaa upottaa varpaat hiekkaan ja haistaa meren tuoksun pitkästä aikaa. Turkin kamut oli aikasemmin päivällä törmänny turkkilaiseen ravintolaan, johon ne ehdottomasti halus, muuten hyvä mutta sijainti ei ollu ihan niin hyvin muistissa ku luulivat ja jouduttiin kävelemään varmaan 1,5h ennenku paikka löyty. Ei siinä, oli erittäin hyvää kylläkin.

Tiistaina sitten pakattiin laukut viimestä kertaa, vietiin ne säilöön ja suunnattiin ostamaan viimesiä tuliaisia ja mitä kukin nyt tarvitsi. Itse kävin ostamassa uudelle serkkutytölle converset <3

Ei mun ostelut ihan siihen kyllä jäänyt... Oon pitkään haaveillu tatuoinnin ottamisesta, ja tuolla Ameriikan maalla mulle vihdoin tuli oivallus siitä, mitä siihen nahkaan voisi ikuistaa. Hannahin kanssa piti käydä jo Dellsissä ottamassa mustetta, mutta koska työt ja Labor Day sotki meijän suunnitelmat, päätin jättää muhimaan Nykkiin asti. Löysin hyvän oloisen paikan netistä, jonne kävin lauantaina varaamassa ajan. Sain ajan lähtöpäivälle ja 1,5h odottelun jälkeen artisti oli piirtänyt kuvan valmiiksi ja käytiin työhön. Homma kesti kaikenkaikkiaan 2h jonka aikana tuli vuodatettua jokunen kyynel ja kirosana, purtua hammasta ja nyvittyä tukkaa, sen verran kovasti se koski. Kiitokset kuitenkin Nickille ja Sacred Tattoosille, oikeata kylkeäni koristaa tätä nykyä taskukellon kuva, joka osoittaa syntymäaikaani. Jokainen voi sitten itse kysäistä miksi juuri tämä kuva, siihen minulla selitys löytyy. :)

(Anteeksi äitille ja isille, tiiän ettei tyttären valinnat aina miellytä, mutta eipä mun päätä tässäkään asiassa ois saanu käännettyä.)

Sittempä olikin aika suunnata JFK:n lentokentälle, josta lennettiin porukassa Berliinin kautta Helsinkiin. Helsinki-Vantaalla piti vielä itkut tirauttaa kun sanoin heippa muille, ennenkuin suuntasin takaisin terminaaliin odottelemaan lentoa Ouluun. On sitä tässä puolen vuoden sisään melkonen hiilijalanjälki jätetty kun laskee nuita lentoja, mutta onhan sinne Amerikkaan nyt pitkä matkakin täältä Oulusta. Toinen kämppiksistäni Mira päätti yllättää oikein huolella, kun oli järjestänyt pari kaveria mukanaan hakemaan mua kentältä. Siinä hämmennyksen vallatessa pääsi taas itku. Ajettiin kämpille ja Mira keitti mulle puurot, nykäsin haalarit jalkaan ja lähettiin Toppilaan kuuntelemaan Raappanaa. Seuraavana päivänä piti jo lähteä koulunpenkille ja alkaa pikkuhiljaa rakentamaan taas tätä opiskelijan arkea. Eiköhän tää tästä pikkuhiljaa lähe.

Tässä ois mun kesän kuulumiset kokonaisuudessaan (tai ainakin niiltä osin mitä muistan), palataan asiaan toivonmukaan tammikuussa, kun suunnaksi olisi tarkoitus ottaa Belgia 5 kuukaudeksi!



Matkareissuseurue


White House


World War II Memorial


WWII Memorial


Washington Monument


Korean War Veterans Memorial


Capitol


Naked Cowboy


Time Square


Näkymiä Rockefellerin huipulta


Statue of Liberty


JETS !


Central Park


Biitsillä


9/11 Memorial

Uus WTC


Tattoo <3

tiistai 2. syyskuuta 2014

End of the season 2014

"Noah's Ark, America's by far largest waterpark is now closed for the season 2014!"

Nyt se on ohitte. Koko eilinen oli viimeisten asioitten päivä. Viimenen työpäivä, viimeset breikit ja Kahunan spotit ja viimenen closing time. Viimestä kertaa ESO:lle palauttaa kamat ja viimeset hyvästit. Itku pääs useammankin kerran kun joutu jättää hyvästit niin suomalaisille, muille euroopalaisille ja jenkeille. Viimenen ilta Ravinassa ja Rapulassa ja yö Harborissa. Tästä kesästä jää aivan vertaansa vailla olevia muistoja ja kavereita. Oon todella kiitollinen että pääsin tähän ohjelmaan mukaan.

Viimeset päivät töissä oli tosi ristiriitaisia, välillä ei malttanu päästä pois täältä ja toisaalta välillä oli niin kivaa että ois voinu vielä jatkaa hommia. Nyt oon jo matkalla kohti pääkaupunkia ja tuntuu hienolta päästä viimein lomalle, mutta jopa tätä kirjotellessa itkettää. Mulla on ollu hieno kesä ja tuun ikävöimään näitä ihmisiä paljon. Surettaa ku tietää että varsinkin jenkkejä ei välttämättä nää enää ikinä. On vaikea pukea sanoiksi tätä oloa niin jätän tämän kirjotuksen tyngäksi, harvoin menee näin sanattomaksi mutta on tosissaan mahdotonta käsittää tätä tilannetta.

I loved this summer ♥

Last day 

Baris!♥

Harbor goes Rapula

Äää!

Just sad

Leaving picture

torstai 21. elokuuta 2014

Loppusuoralla

Nyt on Laukkasen neiti pitänyt jonkin sorttista hiljaiseloa täältä jenkkilästä. Töitähän on jäljellä karmaisevan vähän, vain 1,5 viikkoa. Monet työkaverit on jo lähtenyt takaisin kouluihin ja kotimaihin, ja aika vaisuksi vetää se fakta, että kohta pitää iteki lähteä. Itse Dellsiä ei varmaankaan kauhea ikävä tule, nyt kuitenki puhutaan melkosesta turistirysästä. Mutta kaikki nää ihmiset... Itku meinaa tulla ku alkaa ees miettii. Vietin tänään toiseksi viimeistä vapaapäivää.

Mutta mitäs tässä on muutama viikko nyt tehty sitten. Oon käyny telttaretkellä Castle Rock Lakella, Menomoniessa pyörimässä Kellin uudella kämpillä ja seikkaillu ihan vaan Dellsissä. On ollu jo joka perjantaiseksi perinteeksi muodostuneita Harbor Point partyja ja hassua kyllä, edelleen uusia kamuja löytyny. On ollu employee partyja ja Lifeguard Dinner. Töistäki tullu pari kertaa myöhästyttyä mutta eipä nuo managerit oo vihasia jaksanu olla.

On tosi outoa ajatella, että parin viikon päästä ei enää joka päivä vedäkää päällensä sitä pahalle haisevaa punasta guard uikkaria ja muita työvaatteita. Työhän sinällää ois ihan hemmetin tylsää jos ei ois noita kaikkia kavereita keiden kanssa siellä on. Breikeillä voi pelleillä ja riehua menemää altaassa ja työpäivän päätteeksi ku haetaa tuubeja riveristä tai Kahunasta ja tehää inservisejä kaikilla on se sama helpottunut tunne siitä, että työpäivä on ohi ja vapaa-aika alkaa. Retailin porukkaa ku näkee, nii voi vaa heittää ilmoille stay strong -tervehdyksen ja nauraa perään. Foodseilta saa satunnaisesti ilmasia aterioita ja kivaa juttuseuraa. Noahilla on oikeasti oma pieni yhteisönsä ja siitä ei oikei haluis päästää irti.

Mutta sitten tarkemmin näihin oikeisiin, arjesta poikkeaviin aktiviteetteihin joita oon toteutellu. Eli tässä pari viikkoa takaperin lähin Stellan ja Lotan, jotka valitettavasti on jo lähteneet takaisin Suomeen, sekä Anniinan ja Hannahin kanssa telttailemaan. Töiden jälkeen pakattii rojut ja lähettii ajamaan Castle Rock Laken campingiin. Toimistot eikä mitkää ollu auki enää siihen aikaa illasta, nii nohevina tyttöinä etittii spotti, iskettii teltta pystyyn ja tehtiin tulet. Aamulla sitte kaikkiin mieleen hiipi ovela ajatus, entäs jos ei ilmotetakaan toimistoon eikä makseta sitä huimaa 30$ minkä verran yks camping site maksaa. Lyötii teltta kasaan, mentiin biitsille ja nautittii auringosta. Hannah löyti alueelta poistumisreitin mikä kiersi officen nii siinä sitä sitte kaahattiin kuin pahamaineiset rikolliset konsanaan One Republicin soidessa. Reissusta jäi käteen hauskoja hetkiä, palanut nahka ja valtava ruokaähky, tästä kuuluu kiitos Lotalle ja Stellalle.

Menomonieen lähdettiin Roopen, Miksun ja Kellin kanssa kahtomaan Kellin uutta kämppää ja muutenkin vähän tekemään irtiottoa Dellsistä. Saavuttiin mestoille melko myöhään torstaina, joten käytiin vaan viemässä tavarat parkkiin kämpille ja lähettii tsekkaa Menomonien meiningit. No meininkiä ei nyt aivan ruuhkaksi asti ollu, mutta ei me sitä juuri kaivattukaan. Meikä oli kunnon Champ ja vei voiton Roopesta 100-0 Duck Dynastyn hirvenmetsästyspelissä. Löydettii jatkot vielä illan päätteeksi, mutta melko nuorten opiskelijoiden seura kävi nopeasti rasittavaksi ja lähettii oottelee taksia. Odotteluki kesti sen verran kauan, että matkalta löyty kotiin viemisiksi punavalkoraitainen tähdin koristeltu lippu. Tuossa se nyt sängyn yläpuolella muistuttaa ilkitöistä. Aamulla sitten pienten muutto-operaatioiden jälkeen lähdettiin lounastamaan Kellin vanhempien kanssa, jotka on muuten supermukavat. Vahingossa tultiin Kellin äidin kanssa jopa pieneen päivähiprakkaan. Tämän jälkeen kierreltiin Menomonieta näin ihan päiväsaikaankin.

Illalla saavuttiin jälleen takaisin ah niin ihanan homeiseen Harbor Pointiin jonne muutamaa tuntia myöhemmin ilmaantui joukko nykyisiä ja entisiä nooalaisia iltaa viettämään. Oli kiva tavata joitain viime kesän guardeja ja managereja! Seuraava aamu osoittautui taas liian vaikeaksi herätä ajoissa (johtuen kenties siitä että herätys oli asetettu väärälle päivälle...) joten siinä tuli se toinen myöhästymiseni töistä, onnekseni molemmilla kerroilla oon ollu alle 30min myöhässä niin ei nyt hirmusesti oo pisteitä kerääntyny. Meillä siis on semmonen pistesysteemi töissä että virheistä saa pojoja ja ku niitä on riittävästi tulee kenkää.

Lifeguard Dinner järjestettiin sunnuntaina, pukukoodina oli dress to impress. Porukka oli tosiaan panostanu tuohon ulkoasuunsa ja oli kiva nähdä työkavereita muissakin ku työkamppeissa. Dinnerillä oli tarjolla ruokaa kaikille ja palkintoja erilaisten kategorioiden äänestyksissä pärjänneille. Lisäksi nähtiin Nolanin kokoama slideshow kaikista Noahilla työskennelleistä lifeguardeista. Valitettavasti osa porukasta oli jo lähtenyt tähän mennessä. Tuli huikea yhteenkuuluvuuden tunne ja samalla myös surku siitä, että kaikki ei ollut paikalla.

Ja valaisevia kuvia:

Teltta pystyyn

Retkiauto

Retkiseurue ♥

Biitsillä

Menomonie crew

Morning after with a flag

I'm here to help you!

Just working

Finnish lifeguards

Pikkujanolla

Löysin tänään vanhan kaverin!

maanantai 28. heinäkuuta 2014

Lifeguard Olympics

Mihi tää pari viikkoa on taas hujahtanu?! Tasan 5 viikon päästä on viimene työpäivä ja sit pitäis lähtee vielä vähä reissun päälle ennen kotiin palaamista. Ei voi käsittää että tän kesän loppusuora alkaa häämöttää.
 
Oon tässä pari viikkoa ollu köhässä joka ei tunnu lähtevän millää. Ei liiemmin kyllä oo menoa hiljentäny, kerta täällä ollaa nii sit kans mennää! Eilen oli Lifeguardien Olympialaiset, mutta niistä vähän myöhemmin lisää koska tykkään räpeltää näitä kronologisesti että pysyy omaki pää kasassa. Täällä meinaa menee aivan sekasin päivistä ja viikoista ja ajasta yleensäkin, kun ei oo esim vapaita viikonloppuja rytmittämässä. Päivätki on nii pitkiä töissä että hieman epätodellisessa mielentilassa jatkuvasti, kun nukkuu nii vähän. (Okei se on kyllä oma vika ku rillutelee kaikki illat, mutta work eat RAVE repeat on paljo hauskempaa ku work eat sleep repeat.)
 
Harbori on taatusti joka koloa myöte homeessa joten saattanee tuoki vaikuttaa siihen köhästä paranemiseen. Biletetty on silti ilman muuta, mutta se nyt kuuluuki lähestulkoon päivärutiiniin täällä. Viimesimmät vapaapäivät oon viettäny down townissa, josta löydettii Roopelle aivan jäätävän pähee nahkatakki. Oli oikeestaa tosi kivaa vaikka mitää erikoista ei värkättykää, joskus semmonen suunnitelmattomuus on mukavaa.
 
Sitten tehtiin töitä, tosin pari päivää tein vähä lyhyempänä koska olin kipeenä. Myös Ellis kävi (siis se järjestö joka meidät kouluttaa) tekee auditteja. Mua ei auditoitu, mutta mua pyydettii tekemää yheksän muun lifeguardin kanssa skillssejä, jotka videoitiin. Mun ryhmä teki spinalpelastuksen ja toinen tajuttoman henkilön pelastuksen. Hommat luisti niinkin hyvin että saatiin erinomainen palaute ja Professional Excellence -rannekkeet. Sunnuntaina oli huikeet kelit ja vapaata, joten suunnattiin Anniinan, Samulin, Eliaksen ja Oton kanssa eka aamupalalle jenkkityyliin ja sitten Mt Olympukseen, joka on Noah's Arkin pahin kilpailija. Ei sillä, ilmatteeks päästiin entertainment cardilla, että ei me sinne rahaa syydetty. Paikka oli pienempi mitä oletin, eikä indoor water- ja themeparkit ollu kovin kummoset. Ulkona oleva huvipuisto oli aika jees, pari hyvää vuoristorataa löytyy ainakin. Vesiliukumäet ei ollu mitenkää kummosia, Noahilla löytyy enempi ja lifeguardejaki on enemmän. Aaltoaltaissa deep endii ei ees päässy. Hyökyaatoallas oli tosin aika huikee, siitä iso plussa Mt Olympuksen vesipuiston puolelle. Tuntuu kyllä että nää vapaapäivät vie enemmän energiaa ku työpäivät, koska haluaa käyttää ajan yleensä tosi hyvin hyödyksi.
 
Maanantaina oli taas Noah's employee systeemejä, tällä kertaa Tommy Bartlett Showssa. Koska oon ite jo shown nähny, kävin vaa vetäsee ilmaset hodarit ja popparit naamarii ja lähin himaa suihkuun. Torstaina töiden jälkee otettii ja lähettii Hannahin kyydillä Madisonii Rannan Roopen Pakettimatkalle. Oltiin Roopen, Miksun, Anniinan ja Eliaksen kanssa varattu motelli, koska perjantaina oli vapaapäivä. Käytii tsekkaa Madisonin yöelämä ja seuraavana päivänä haahuiltiin pitkin Madisonia ja käytii parilla ostarilla. Rannan Roopen Pakettimatkalla ei siis tarvii itse huolehtia mistään, koska Rannan Roope hoitaa. Valitettavasti matkanjohtajalle iski vähän krapula kesken bussiretken ja kartanlukijaksi vaihtui Elias, jolloi päädyttiin ihan väärälle ostarille minne haluttiin. West Gate Mall, never again. Käytiin siellä whopperilla ja fossiilikaupassa kahtelee kiviä. Oli naisella melkoset myyntipuheet, kuulemma Karjalasta n. 3 vuotta sitte löydettyjä kiviäki myynnissä. Tässä vaiheessa lähettii sit käppäilee takas pysäkille.
 
West Town Mall oli sit jo iha ostoskeskuksen olone mesta. Siellä pyörittii jokunen tunti jonka jälkee otettii taksi kohti Greyhoundin pysäkkiä. Arby's oli kovassa huudossa, koska Greyhound jälleen kerran parisen tuntia myöhässä. Meinas vähä syödä miestä ja naista, mäkäräiset meinaan, koska oli jo ilta. Kelli pelastavana enkelinä tuli meidät noutaa sit Dellsin pysäkiltä, ja koska meitä oli yks liikaa, matkanjohtaja otti peräkonttipaikan. Reissu oli kaikenkaikkiaan hämärä ja suttunen, mutta sitäki hassumpi. Suosittelen Rannan Roopen pakettimatkoja lämpimästi.
 
Lauantaina oli työpäivä, melko pitkä sellainen koska sulkemisen jälkeen järjestettiin Kahuna Swim once again! Tällä kertaa olin itse myös guardina liikenteessä, joten sain palkkaakin tästä huvista. Tällä kertaa ei jengiä ollut ihan niin paljon, mutta ei se hupia haitannut. Kukaan ei hukkunu joten plussaa myös siitä.
 
Eilen sitten töiden jälkeen järjestettiin Lifeguard Olympics töiden päätteeksi! Henrietta the Hippo tuvasta kerättiin eliittijoukkue johon kuului allekirjoittaneen lisäksi Ave, Tommi, Anton, Oleksandra, Vladimir, Nazariy ja Galen. Tiimissä siis bulgarialaisia, ukrainalaisia ja suomalaisia. Steissejä oli yhteensä 16, joista 3 oli breikkiä eli pizzan syöntiä. Oli rotaatiota, tuubien heittelyä ja kasaamista, selkärankavammaa silmät sidottuna, tajuttoman pelastamista hullujen asiakkaiden seassa, tavaroiden etsimistä, roamerien läpijuoksua pää pyörällä, medkitin tuntemusta, pelastusviestiä, tietokilpailua, pelastusliivien järjestämistä, skannaustehtävää ja lifeguard vaatteiden pukemista ja riisumista. Ilta oli avain mahtava, vaikka melko hyvin vei mehut tuollee työpäivän päätteeksi. Meijän tiimi oli huikee ja siitä iso kiitos, oli erittäin hauska ilta! Meijän tiimi pääs jopa palkintopallille sijalla 3 ja ilmeisesti jotai palkintojakin pitäisi ropista. Eilisen jälkee oli niin poikki ettei edes suihkuun jaksanu, söin vaa ben&jerry'siä ja iskin nukkumaa.

Tänään käytiin kurkkaa Tommy Bartlett Exploratoryn anti, joka on ollu siistiä joskus parikyt vuotta sitte, muutamat hommat jakso vielä innostaa meikääki. Sen jälkeen mentii Dynastyyn eli Die Nastyyn jossa oma annos ei miellyttäny mutta palvelu oli sitäkin paskempaa. Ei tarvi ainakaa syömää mennä sinne enää.

Days left in the States: 43

 
Rannan Roopen kanssa nahkarotsikaupoilla

Häpifeissit

Naked @ Mt Olympus

Lentsikkaleikit Madisonissa

Madison Police

Matkanjohtaja duunissa

Nyt iski rapula

Kahuna swim guards

Hippojen eliitti

Jännän äärellä Explolla

Irtopää

tiistai 15. heinäkuuta 2014

Puolivälissä

Nyt se on koittanu, on tasan 8 viikkoa takana ja yhtä paljo edessä. Tuntuu vähän hassulta, koska aika on menny toisaalta tosi äkkiä, mutta paljon tässä on jo ehdittykin.

Milwaukeen reissun jälkeen on juhlittu kolmet synttärit, 4th of July ja sit muuten vaa hengailtu ja saatu uusia kamuja. Kahdet synttärit (Jeff ja Siiri) ja 4th of July juhlittiin täällä kotona Harborissa, ja varsinkin tuosta jenkkien itsenäisyyspäivästä tuli vähä kuittia takasin housing supervisorilta, kun juhliin tuli melkolailla ihan oma-aloitteisesti jengiä. Hauskaa oli kylläkin ja toisaalta mukava, että oli kerranki kunnolla porukkaa ja vähän joka ilmansuunnasta. Loppusiivous oli vähemmän kiva, luonnollisesti.

Töissäkin on tietty käyty, siinä nyt ei sinällää mitää uutta ja erikoista, samaa altaan tuijottelua ja satunnaisesti pelastuksia. Eilen näin kyllä hieman epäilyttävää toimintaa erään pariskunnan toimesta... En tienny pitäiskö viheltää ja käskee lopettamaan vai antaa olla vaa nii lopputulema oli että nauroin vaa koko hommalle. Jalkaongelmatki on edenny, oikea jalka on jo ok kunnossa mutta nohevana tyttönä käsittämättömästä syystä sain vasemman jalan kipeäksi tässä viime viikolla. Jollain toisella lifeguardilla oli pelastus ja juoksin altaan reunalla jotta saatiin täytettyä vedessä olevan paikka, ja yhtäkkiä alko vaa vasempaa nilkkaan sattua. Se on nyt ollu kipee siitä lähtien ja edellee kipulääkkeiden voimalla mennää päivät.

Vapaapäivät oon viettäny sekalaisessa seurakunnassa, tiistaina viikko sitten Linan kanssa otettii vaa aurinkoa ja käytii Tangerissa ostaa Linalle uudet lenkkarit, jotka on muute prikuulleen samanlaiset ku mun! Illalla hyökättii kiinalaiseen ravintolaan Dynastyyn joka yöksi muuttuu yökerhoksi. Don't ask me why... Seuraavana vapaapäivänä lähdettii vähä isommalla porukalla kellumaan joelle kumirenkailla, kellunta kesti parisen tuntia ja lepposta oli. Mukana oli Amy, Elaine, Nora, Pertti, Otto, Aleksandr, Tommi ja Anniina itseni lisäksi.

Eilen oli taas employee iltama, tällä kertaa päästiin leffaa ilmatteeks. Kävin kattoo 22 jump streetin, hauska leffa ja Channing Tatum...

Tänää taas vp ja kohta aattelin suunnata Ravinaan kysyy pojilta mitäs myö tännää tehtäis! Tälle erää kuvia on valitettavan vähän, yritän parantaa ens kertaan. Selkeesti juhlittu liikaa ku ei muista ees kuvia ottaa. Kummaa aatella että 56 päivää ja täältä pitäis lähteä?


Hannah's lovely dog Callie

4th of July!

Uusia kamuja

Pikkase syötii..

Managereja

Elaine's 21st b-day!