tiistai 27. toukokuuta 2014

Röissä

Perjantaina käytii aamulla lenkillä ja tehtii perää lihaskuntoa. Mun uudet lenkkarit on superhyvät, thank you Nike! Sit kävin ostaa itelleni 45$ sykkelin ja lähettii käymää Wallus ja Tangerissa ja lopuks vielä Marley'sii syömää ylihintaista, mutta todella hyvää ruokaa.


Marley's



Tommi taiteli meille maskotin


Lauantaina heti aamusta 06:45 lähettii Anniinan, Roopen ja Miksun kaa kohti Noah's Arkia koulutukseen. Oli muute kiva huomata, että edellispäivänä ostetusta pyörästä oli heti eturengas tyhjänä. Eka päivä oli nii hiljanen, että Miksun kanssa ekan viiden tunnin jälkee päästii lähtee himbee, ja tottakai Ravina Bayhin kaljalle.


Miksun kaa duunifiiliksissä


Pärre ja mä kahen kaljan jälkee

 Illalla tyttöjen kaa joinittiin naapureiden polttareihin ja meno oli kutakuinki tämmöstä:


Aamulla sitte krapula ja vapina töissä kolmen tunnin yöunilla koska ilmeisesti suomalaisille tytöntylleröille polttareissa tarjotaan kaikki. Oli onneks kiireinen päivä ja ekaa kertaa olin kassalla. Pitkän päivän jälkee jalat oli kuoliossa ja Pärren antaman pohjehieronnan ja puolikkaan kaljan jälkee tuli seinä vastaa ja sammuin ku saunalyhty. Tänään olin taas kassalla, ja täytyy sanoa, että ei tuo retail homma huonoa duunia ole. Työkaverit on kivoja ja managerit on ihan huippuja. Tässä vielä vähä opettelee nii hyvä tulee, ja parasta on se että joutuu tosissaa puhuu sitä englantia, koska ei kukaa sua muuten ymmärrä. Kuitenki asuu suomalaisten kanssa ja hengaa pääasiassa niiden kaa nii helposti tulee vaa sitä käytettyy sitte, mut töissä pelkkää englantia. Porukka sanoo, että suomalaiset tunnistaa siellä siitä, että ainoat ulkomaalaiset työntekijät jotka oikeesti osaa jopa puhuaki englantia.

Nyt mulla alkoki sitte 3pv vapaat, ja huomenna hyökätää bussilla Minneapolikseen (Minnesota) Anniinan, Roopen ja Miksun kaa, lifeguardit ja Bartlettin porukka on töissä. Sieltä sit seuraavaa stooria. Mall of America, here I come!

perjantai 23. toukokuuta 2014

Määränpäässä

Lähdettiin keskiviikkona Chicagosta puolilta päivin kohti Madisonia, josta meijät käytii hakemassa Dellsii. Käytii Tommy Bartlettin toimistolta noutaa avaimet kämpille. Meikä asustaa Harbor Pointissa Nooran,  Noran,  Siirin ja Anniinan kanssa. Myös Ave ja Tommi asuu Harborissa mut eri asunnossa. Loput Noah's Arkissa työskentelevät pojat majottuu melkee naapurissa Ravinassa. Asettumisen jälkee lähettii het kärkee Wallmartii ostaa vähä evästä ja tsekkaa muutenki paikan tarjonta. Illalla Ravina Barissa katottii lätkää ja maisteltii jenkkiolusia.

Koti

Tänää sit aamusta lähettii Nooalle, jossa oli vähä yleisinfooisto sekä saatiin työvaatteet. Tosi nastalta vaikuttaa, lauantaina varmaa tietää vähä enempi ku on eka työpäivä. Työvaatteet nyt on retailis melko... värikkäät.



Käytiin sit uudestaan Wallus ostaa oikee kunnolla evästä ja siivousvälineitä ynnä muuta härpäkettä. Koska aurinko helli meitä oikee olan takaa, otettii poikien kanssa nurtsilla kuntopiirit siinä brunan ottamisen lomassa. Sit hyökättiinki samantien Tanger Outletiin jossa kukkaro keveni kummasti.


Kenkätaivaassa

Tangerin jälkee käytii trailerkylässä moikkaa Tompan työntekijöitä ja sit fiilisteltii kotimatkalla nurtsilla pötkötellen tähtiä ja maailman menoa kuunnellen Coldplayn Sky full of stars. Fiilis on huikee! Huomenna päivä lähtee käyntiin uusilla lenkkareilla ja aamulenkillä ♥

keskiviikko 21. toukokuuta 2014

Tästä tää lähtee

Nyt alkaa pikkuhiljaa tuntuu siltä että ollaa oikeesti johonki lähössä! 00:30 aamulla lähettii ajaa Jyväskylästä Aliisan ja Teean kanssa ja 03:30 oltiin kentällä. Itsehän nukkua nunnuntin antaumuksella takapenkillä Lahteen asti.

Check in -tiskin luona sit miitattiin koko konkkaronkka: Nora, Noora, Aliisa, Anniina, Samuli, Elias, Pärre, Miksu ja meikä. Kovasta yrityksestä huolimatta ei saatu paikkoja vierekkäin kummallekaan lennolle. Turvatarkastusten jälkeen piti käyä hakemassa tax freestä se elämääki tärkeämpi minttu matkalle mukaan. Onneksi lennolla Berliiniin oli kuin olikin tyhjää koneen takaosassa ja saatiin porukkaa kasaan.

Berliinin lentokenttä oli todella outo tapaus, tai ainakin se meijän portin odotustila. Sinne pääseminen se vasta mukavaa oliki. Mintun mukaan saamisen puolesta joutu pelkäämään ja sitte ku se selkis, että saan sen mukaa lennolle Chicagoon, nii mut viiäänki jonkin sermin taakse, jossa mun tavaroita ja mua siveltiin semmosella lätkällä ja välillä sitä käytettiin semmosessa masiinassa analyysissä. Ei mulle oikee missää vaiheessa selvinny mitä ne oikee ehti. Chicagon lento lähti vähä myöhässä mut eipä mitää, porukassa on ihan kiva ootella, ja tälläkin lennolla oli rutkasti tilaa nii saatiin koko gängi kasaa. Olipaha juttuseuraa 9 tunnin lennolle.


 
Berliinissä odottelua, osaa
porukasta alko pilkityttää


Lähenee..


2. lentomeni sitten nukkuessa, lukiessa ja häröillessä, tosi nopeaan koko matkustusaika hujahti kun on ollu hauskaa seuraa. Chicagossa päästiin tosi nopeesti maahantulotarkastuksista läpi ja laukutki saatiin heti. Kentältä lähettii junalla seikkailee kohti hostellia, parin mutkan kautta löydettiin päämäärään. Huippu paikka, erittäin hyvää palvelua Urban Holiday Lofts:ssa! Jos joskus liikutte Chicagossa ja kaipaatte edullista majotusta, tämä on oiva vaihtoehto. 

Höpöilyä

Koska oltiin perillä jo hyvissä ajoin, jäi aikaa myös tutustua vähän kaupunkiin. Käytiin sit tyttöjen kaa kiertää kaupunkia nähtiin mm. The Cloud Gate, Hancock Center, Tilt ja nyt ensimmäinen ateria jenkeissä. Kyllä kelepaa.



The Cloud Gate

Hancock Center


Eriti hyvvää



Meijä ryhmässä on tapahtunut blogi invaasio, käykäähä kahtoo kamujenki juttuja!

keskiviikko 14. toukokuuta 2014

Ei se hakeminen haittaa tee..

..näin ajattelin kun tammikuussa sähköpostiini saapui ilmoitus Suomi-Amerikka Yhdistysten Liitolta kesätyömahdollisuudesta pikkukaupungissa nimeltä Wisconsin Dells. Sähköpostissa kerrottiin, että vain ~ 40 suomalaista valittaisiin, joten automaattisesti ajattelin, että lähtö olisi melko pitkässä puussa. Viime tingassa kuitenkin täytin kaikki lomakkeet ja lähetin tarvittavat lippuset ja lappuset pikapostina Helsinkiin. Puhelinhaastattelun perusteella itselleni jäi innostunut ja odottavainen olo, koska haastattelu tuntui sujuneen yllättävän hyvin. Sitten pitikin odottaa 3 pitkää viikkoa. 

Onnekseni minulla oli muutakin odotettavaa samaan aikaan, koska olin lähdössä Marokkoon lomalle vain muutamaa päivää ennen valinnoista ilmoittamista. Voi sitä riemua ja intoa kun sähköposti valinnoista viimein tuli. Olin nettikahvilassa Agdalissa hyvän ystäväni Quirinin kanssa. Muutama kahvilassa olija saattoi hieman säikähtää kun kiljaisin huomattuani viestissä lauseen: "Onneksi olkoon, olet näiden valittujen joukossa!" Tämän ilmoituksen jälkeen olen täyttänyt lukemattoman määrän lomakkeita ja sopimuksia, mutta lähtöön on kuin onkin  kaiken työn ja odottamisen jälkeen enää 5 päivää, 10 tuntia ja 40 minuuttia, ja kaiken pitäisi olla valmista lähtöä varten.

Olen onnekseni muutaman kerran käynyt ulkomailla aivan yksinänikin ja lomaillut perheen kanssa useassa kohteessa, joten pelkoa pärjäämisestä maailmalla ei ole. Onhan minulla tukena ja turvana ne reilut 30 muuta suomalaista, jotka samalle reissulle lähtevät. Olen saanut jo hyviäkin kavereita tästä joukosta, joten mieli on korkealla koko reissun suhteen. Töitä joutuu tosin tekemään urakalla ja "puolipalkalla", koska töitä on 6 päivänä viikossa. Tulen työskentelemään Noah's Ark Waterparkin matkamuistomyymälässä. Työt aloitan lauantaina 24.5. ja viimeinen työpäivä on maanantaina 1.9. Päätin kuitenkin jättää viikon verran reissuaikaa ennen Suomeen palaamista, ja saavunkin takaisin Ouluun vasta 10.9.

Taloudellisesti tämä kesää tulee menemään itseni tuntien miinuksen puolelle tuloihin suhteutettuna, mutta koko reissun ideanahan tässä on nähdä, kokea ja tutustua ja eritoten NAUTTIA! Ameriikan valloittaminen alkakoon!

Psst! Ainakin kamut Pärre ja Minna kirjoittaa kuulumisiaan kesän ajan, joten Dellsin menoa voi myös seurata näistä blogeista.


God bless America
(...and me)